Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kiedy urzędnik może żądać podpisu czytelnego

16 września 2014 | Administracja | Sławomir Stalmach

Prawo, poza wyjątkami, nie wymaga, żeby nasz własnoręczny podpis był czytelny.

W przepisach nie ma wyczerpującej definicji podpisu. Przyjmuje się, że jest to każdy rodzaj stale stosowanego przez daną osobę sposobu sygnowania dokumentów. Często podpis można więc określić jako znak graficzny, zawierający zaledwie sugestię powszechnie znanych liter.

Brak zapisu o parafce

Art. 78 §1 kodeksu cywilnego stanowi: „Do zachowania pisemnej formy czynności prawnej wystarcza złożenie własnoręcznego podpisu na dokumencie obejmującym treść oświadczenia woli". Zgodnie z art. 107 § 1 kodeksu postępowania administracyjnego pod decyzją należy złożyć własnoręczny podpis z podaniem imienia,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9942

Wydanie: 9942

Spis treści
Zamów abonament