Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Małe firmy to mocne marki

23 września 2014 | Ciekawa ekonomia
W debacie „Rz” uczestnicy wskazali na potrzebę dywersyfikacji kierunków eksportu
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
W debacie „Rz” uczestnicy wskazali na potrzebę dywersyfikacji kierunków eksportu
To dobry moment, by się zmobilizować  i zmienić kierunki zagranicznej ekspansji - Monika Piątkowska, wiceprezes PAIIZ
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
To dobry moment, by się zmobilizować i zmienić kierunki zagranicznej ekspansji - Monika Piątkowska, wiceprezes PAIIZ
Będąc małą firmą  z Podlasia, możemy się kontaktować  z każdą dużą  czy małą firmą  z całego świata - Andrzej Kuźmick, prezes spółki GAIA
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Będąc małą firmą z Podlasia, możemy się kontaktować z każdą dużą czy małą firmą z całego świata - Andrzej Kuźmick, prezes spółki GAIA
Produkcja  w ostatnich latach mocno wzrosła dzięki temu,  że otworzyliśmy się na świat - Piotr Ziemann, wiceprezes Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Produkcja w ostatnich latach mocno wzrosła dzięki temu, że otworzyliśmy się na świat - Piotr Ziemann, wiceprezes Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy
Duża część małych firm nie wie, że od ryzyka związanego z kredytem kupieckim można się ubezpieczyć - Piotr Soroczyński, główny ekonomista KUKE
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Duża część małych firm nie wie, że od ryzyka związanego z kredytem kupieckim można się ubezpieczyć - Piotr Soroczyński, główny ekonomista KUKE
Trzeba wiedzieć, jaki instrument finansowy  na jakim etapie można wykorzystać - Andrzej Puta, dyrektor dep. finansowania handlu i faktoringu HSBC Polska
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Trzeba wiedzieć, jaki instrument finansowy na jakim etapie można wykorzystać - Andrzej Puta, dyrektor dep. finansowania handlu i faktoringu HSBC Polska

Gospodarka | Polscy eksporterzy powinni budować 
za granicą pozytywne skojarzenia kraju z naszymi markami 
i produktami. Mogą liczyć na pomoc instytucji finansowych.

adam woźniak

Rośnie potencjał ekonomiczny Polski wschodniej. Coraz więcej firm z tej części kraju trafia do elitarnego grona uznanych w kraju  i za granicą polskich marek. O tym, jak sobie radzą i czego potrzebują do zwiększenia ekspansji na zagranicznych rynkach, rozmawiano podczas zorganizowanej przez „Rzeczpospolitą" debaty „Polska gospodarka eksportem stoi – jak eksportowe przeboje z Polski wschodniej podbijają zagraniczne rynki".

Uczestnicy podkreślali, że małe i średnie firmy z Polski wschodniej zdobywają zagraniczne rynki coraz odważniej. Wzrostowi eksportu sprzyjają niższe ceny polskich producentów w porównaniu z konkurentami oraz  wsparcie rządu dla budowania wizerunku Polski za granicą.

Siła promocji

– Zorganizowaliśmy ponad 150 wydarzeń promocyjnych na międzynarodowych imprezach. Dzięki temu podpisaliśmy ponad 750 kontraktów wartych ponad 350 mln złotych – wyliczała wiceprezes PAIIZ Monika Piątkowska. Według danych Agencji średni wzrost eksportu małych i średnich firm z Polski wschodniej sięgnął w ciągu 3,5 roku 41 proc. O 19 proc. zwiększyła się w tym czasie sprzedaż, o ponad 16 proc. wzrosła produkcja.

Zdaniem Piątkowskiej coraz skuteczniej udaje się wypracować za granicą skojarzenia Polski z określonymi produktami lub usługami. To ważne, zwłaszcza gdy polskie wyroby nie zawsze są rozpoznawane. – Jesteśmy np. jednym z...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9948

Wydanie: 9948

Spis treści
Zamów abonament