Jak jest opodatkowane wynagrodzenie za miejsce na blogu
Osoba, która na stronie internetowej odpłatnie udostępnia powierzchnię firmom reklamowym, uzyskuje przychód z tytułu umowy o charakterze podobnym do najmu lub dzierżawy. Można go opodatkowywać według skali albo 8,5-proc. ryczałtem.
5 września br. Ministerstwo Finansów wydało interpretację ogólną (DD2/ 033/55/KBF/14/RD-75000) skierowaną do dyrektorów izb skarbowych oraz urzędów kontroli skarbowej. Ministerstwo stwierdziło, że osoba fizyczna, która na stronie internetowej udostępnia za wynagrodzeniem miejsce w celu zamieszczenia treści o charakterze reklamowym, uzyskuje przychód z tytułu umowy o podobnym charakterze do umowy najmu lub dzierżawy. Przychód ten można opodatkowywać zarówno według skali podatkowej, jak i ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych. W tym drugim przypadku stawka podatku wynosi 8,5 proc. Aby tak się stało, przychody z reklam na blogu nie mogą być uzyskiwane w ramach działalności gospodarczej.
Interpretacja ogólna Ministerstwa Finansów z 5 września 2014 r. to ważny przełom w dotychczasowym podejściu organów podatkowych do kwestii opodatkowania przychodów z udostępniania miejsca w sieci pod reklamę.
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta