Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak jest opodatkowane wynagrodzenie za miejsce na blogu

01 października 2014 | Prawo i praktyka | Rafał Sidorowicz

Osoba, która na stronie internetowej odpłatnie udostępnia powierzchnię firmom reklamowym, uzyskuje przychód z tytułu umowy 
o charakterze podobnym do najmu lub dzierżawy. Można go opodatkowywać według skali 
albo 8,5-proc. ryczałtem.

5 września br. Ministerstwo Finansów wydało interpretację ogólną (DD2/ 033/55/KBF/14/RD-75000) skierowaną do dyrektorów izb skarbowych oraz urzędów kontroli skarbowej. Ministerstwo stwierdziło, że osoba fizyczna, która na stronie internetowej udostępnia za wynagrodzeniem miejsce w celu zamieszczenia treści o charakterze reklamowym, uzyskuje przychód z tytułu umowy o podobnym charakterze do umowy najmu lub dzierżawy. Przychód ten można opodatkowywać zarówno według skali podatkowej, jak i ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych. W tym drugim przypadku stawka podatku wynosi 8,5 proc. Aby tak się stało, przychody z reklam na blogu nie mogą być uzyskiwane w ramach działalności gospodarczej.

Interpretacja ogólna Ministerstwa Finansów z 5 września 2014 r. to ważny przełom w dotychczasowym podejściu organów podatkowych do kwestii opodatkowania przychodów z udostępniania miejsca w sieci pod reklamę.

...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9955

Wydanie: 9955

Spis treści
Zamów abonament