Koncerny szukają kierowców
Motoryzacja | Co kupi Europa? Auta napakowane technologiami i oszczędne. Dobrze jest jeszcze pokazać trochę luksusu. Do takiego autosalonu w Paryżu przygotowali się producenci.
Danuta Walewska
Paryski Mondial Auto zaczyna się w środę wieczorem nieoficjalnymi pokazami premierowymi. I potem dwa dni premier, po których na teren wystawowy Portes de Versailles – największy w stolicy Francji – zostanie wpuszczona publiczność.
Najważniejsze jest jednak to, żeby skłonić Europejczyków do kupowania aut. Bo Europa nadal nie podniosła się z kryzysu, co udało się już na rynku amerykańskim i japońskim.
Co z Chinami?
Producenci muszą jeszcze poradzić sobie ze spowolnieniem na rynku rosyjskim i malejącym popytem w Chinach. O ile sektor premium nie ma kłopotu ze znalezieniem chętnych, o tyle producenci aut masowych muszą pokazać coś wyjątkowego. Stąd np. oczekiwanie na Fiata 500x, Hyundaia, który pokaże średniaka i20, czy rodzinne auto...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta