Efekty Jump! w T-Mobile
I dobry, i zły wpływ miały taryfy pod nową marką na wyniki telekomu.
1,62 mld zł przychodów miała w minionym kwartale jedna z trzech największych sieci komórkowych w kraju – T-Mobile Polska. To oznacza, że z roku na rok obniżyły się one o 2,7 proc., wolniej niż w latach poprzednich.
Zysk EBITDA T-Mobile urósł o 1 proc., do 624 mln zł.
W III kw. statystyki klientów urosły o 53 tys. aktywnych kart SIM (do 15,728 mln). Dobrze sprzedawały się usługi na kartę, ale w segmencie klientów kontraktowych telekom zanotował spadek liczby klientów – o 39 tys. To „kara", jaką telekomowi zgotowali niezadowoleni z przymusowej podwyżki abonamentów o 5 zł. Operator zaproponował ją części klientów z taryfami bez telefonu. Alternatywą było przejście na taryfy Jump!.
Zdaniem zarządu T-Mobile samo wprowadzenie taryf Jump! z mobilnym internetem LTE miało pozytywny wpływ na wyniki firmy.
—ziu