Sprzedaż premiowa może polegać na świadczeniu usług
Niedopuszczalne jest zawężanie sprzedaży premiowej jedynie do dostaw towarów. Zarówno transakcje towarowe, jak i usługowe są źródłem przychodu i korzystają ze zwolnienia z podatku dochodowego na warunkach określonych w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o PIT.
Tak orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w wyroku z 9 października 2014 r. (III SA/Wa 1047/14).
Spółka planuje rozpoczęcie działalności hotelowej i rozważa wdrożenie programu lojalnościowego (dalej: program). Program zostanie skierowany do klientów indywidualnych robiących zakupy na cele niezwiązane z prowadzoną działalnością gospodarczą (dalej: konsumenci). Mechanizm nagradzania lojalności konsumentów będzie polegał na ich wynagradzaniu za zakupy usług hotelowych. Spółka skierowała wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, zadając pytanie, czy nagrody wydawane konsumentom w ramach prowadzonego programu są nagrodami uzyskanymi w sprzedaży premiowej. Chodzi o to, że jeśli ich jednorazowa wartość nie przekroczy kwoty, o której mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o PIT, to czy są one zwolnione z podatku dochodowego i na spółce nie ciążą obowiązki płatnika tego podatku. Zdaniem spółki nagrody wydawane konsumentom w ramach...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta