Od gracza lokalnego do globalnego
Mój biznes | Z lokalnej firmy Audioteka przekształciła się w międzynarodową, bo umiejętnie wpasowała się w zmiany zachodzące w trybie życia swoich klientów.
magdalena lemańska
Audiobooków sprzedawanych przez polską platformę Audioteka.pl słuchają dziś nie tylko Czesi, Francuzi, Hiszpanie czy Niemcy, ale także np. Meksykanie, do których w tym roku dołączą Turcy i Brazylijczycy.
Spółka ruszyła w 2008 roku jako start-up. Choć częstym problemem start-up'ów jest brak pomysłu na znalezienie pieniędzy na rozruch projektu, Audioteka na to nigdy nie narzekała. – Spółka przeszła przez fazę inkubacji, kiedy inwestowałem w nią własne pieniądze, następnie pozyskiwaliśmy środki od Giza Polish Ventures i K2 Internet. Nigdy nie mieliśmy kłopotów z pozyskiwaniem finansowania na nasze działania. Wydaje mi się, że bardzo ważne jest natomiast, żeby struktura kapitałowa firmy współpracowała z jej strategią. Mogliśmy np. szukać inwestora w rodzaju Empiku, ale chcieliśmy być firmą międzynarodową, więc poszukiwaliśmy inwestora międzynarodowego – mówi Marcin Beme, prezes i współzałożyciel Audioteki.pl.
Kurs na Turcję i Brazylię
We wrześniu bieżącego roku polsko-izraelski fundusz Giza Polish Ventures I Investment, do którego należało 20 proc....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta