Św. Mikołaj dla pracownika
Zarządzanie | Coraz więcej firm docenia korzyści z dodatkowych świadczeń dla załogi, choć nie zawsze trafiają w jej potrzeby.
Anita Błaszczak
Ponad połowa Polaków otrzymała od pracodawcy upominek z okazji świąt Bożego Narodzenia, a co piąty nawet więcej niż jeden – wynika z najnowszych badań Sodexo Benefits and Rewards Services, potentata na rynku świadczeń pozapłacowych. Firma, która od kilku lat bada pod tym kątem aktywność pracodawców, teraz postanowiła sprawdzić także, jak oceniają benefity sami pracownicy.
– Chcieliśmy podpowiedzieć firmom, jakie są potrzeby pracowników i wskazać im kierunki rozwoju – wyjaśnia Arkadiusz Rochala, dyrektor marketingu i rozwoju w Sodexo Benefits and Rewards Services.
Królują bony
Z badania, które w listopadzie br. przeprowadził Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia, wynika, że potrzeby pracowników nierzadko rozmijają się z tym, co oferuje pracodawca. Widać to też przy okazji świąt Bożego Narodzenia, gdy prawie dwie trzecie badanych chciałoby otrzymać bon albo kupon na zakupy, a czterech na dziesięciu przedpłaconą kartę podarunkową. W praktyce dostają je znacznie rzadziej. Co prawda i tak są to najbardziej popularne świadczenia gwiazdkowe w firmach, gdzie wyraźnie spadło znaczenie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta