Wymarzona marka i model
Polityka flotowa | Samochód służbowy jest ważniejszym motywatorem pracowników niż podwyżka pensji.
robert przybylski
Klienci flotowi stanowią połowę europejskiego rynku, na którym całkowita liczba rejestracji zbliża się do 12 mln aut osobowych. W okresie 2001– 2012 stały udział w całym europejskim rynku utrzymuje Volkswagen, o 20 proc. zwiększyło udział BMW i o 30 proc. Audi. Pozostałe marki straciły, najbardziej Fiat, Opel i Renault, po blisko 50 proc. każda.
Europejskie preferencje
Ciekawa jest także analiza zmian preferencji w wyposażeniu aut: dla całego rynku powoli rośnie popularność automatycznych skrzyń biegów: z 10 proc. w 2001 roku do 20 proc. w 2012. Najmniejsze modele mają 10-proc. udział takich przekładni w całej sprzedaży, natomiast największe limuzyny wyposażone są wyłącznie w nie. Nabywcy modeli klasy wyższej średniej (np. Audi A6) w 2012 roku wybrali automaty w 75 proc. tych samochodów, gdy w 2001 roku odsetek wynosił 45 proc.
Ponad połowa modeli sportowych wyposażona jest w automat, gdy dekadę wcześniej było to 20 proc. Auta klasy średniej (np. VW Passat) w blisko 40 proc. mają automaty, gdy na początku stulecia odsetek ledwo przekraczał 15 proc.
Statystyka potwierdza wzrost popularności napędów na wszystkie koła: w 2012 roku ponad połowa modeli luksusowych miała taki napęd, niemal tyle samo co SUV-y.
Pomimo ograniczeń w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta