Z nową marką do przodu
Marketing | Polskie firmy coraz częściej decydują się na zmianę nazwy. Stara staje się utrudnieniem, gdy działa się na międzynarodowych rynkach.
aNITA BŁASZCZAK ADAM ROGUSKI
Już ok. 120 firm notowanych na warszawskiej giełdzie ma za sobą rebranding połączony ze zmianą nazwy. Do tego dochodzi kilkadziesiąt spółek, które przeszły radykalną zmianę wizerunku i logo.
Wkrótce dołączy do nich KGHM, który właśnie kończy prace nad wdrożeniem nowej strategii wizerunkowej. 18 grudnia ta kwestia trafi pod obrady rady nadzorczej, chociaż formalnie zarząd ma tu wolną rękę.
Globalny gracz
Nowa strategia wizerunkowa i odnowione logo KGHM to efekt zagranicznej ekspansji miedziowego koncernu. Po przejęciu Quadry na przełomie 2011 i 2012 r. funkcjonują dwie marki – „KGHM Polska Miedź" dla aktywów w Polsce i „KGHM International" dla zagranicznego ramienia firmy. Po integracji operacyjnej przyszedł czas na ujednolicenie wizerunku.
Koncern pracuje nad tym od czerwca zeszłego roku w ramach programu „Rozwijamy markę, rozwijamy skrzydła". KGHM nie ujawnia kosztów poniesionych na program ani nakładów planowanych na rebranding.
– Zgodnie z przyjętą strategią...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta