Hotelarze inwestują i walczą o gości
Rośnie konkurencja na rynku hotelarskim. Tylko w tym roku ma przybyć w Polsce 80 nowych obiektów. Możliwa jest dalsza konsolidacja branży.
Adam Woźniak
Najbliższe dwa lata mają być okresem stopniowego rozwoju branży hotelarskiej. Prognozy 3-procentowego wzrostu PKB pozwalają zakładać, że w polskich hotelach zwiększy się ruch gości biznesowych, a spadek cen paliw obniżający ceny biletów lotniczych powinien się przełożyć na wyższą frekwencję wśród turystów.
W rezultacie można się spodziewać zwiększenia przychodów na pokój w granicach 3–4 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Przybędzie także nowych hoteli: – Szacujemy, iż w 2015 roku rynek hotelowy w Polsce powiększy o kolejnych ok. 80 obiektów – stwierdza partner w firmie doradczej Horwath HTL Janusz Mitulski.
Jest miejsce dla nowych graczy
W budowie są m.in. Double Tree by Hilton we Wrocławiu, Best Western w Krakowie, Puro w Gdańsku. Hotele w Łodzi i Katowicach będzie budować sieć B&B.
W przyszłym roku w Krakowie zostanie otwarty czterogwiazdkowy Mercure, który stanie w sąsiedztwie już działającego kompleksu orbisowskich hoteli ekonomicznych – ibis oraz ibis budget. W Warszawie na miejscu dawnego Hotelu Europejskiego budowany jest pierwszy w Polsce hotel luksusowej sieci Raffles Hotels & Resorts. Ekspansję będą kontynuować wielkie międzynarodowe sieci już obecne w Polsce: Hilton, Carlson Rezidor czy Louvre Hotels Group.
Ale zupełną nowością ma być pojawienie się na polskim rynku marek...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta