Uważaj na ceny rekomendowane
SPRZEDAŻ | Proces kształtowania cen sprzedaży towarów to jeden z najistotniejszych sposobów skutecznej konkurencji przedsiębiorców na rynku. Jak powinien on wyglądać?
Nieskrępowana i autonomiczna swoboda cenowa pomiędzy przedsiębiorcami pozwala na kierowanie do odbiorców oferty, której wybór jest oparty na zasadach współzawodnictwa między nimi.
Zasady te odnoszą się zarówno do relacji pomiędzy konkurentami sprzedającymi towary różnych marek, jak i przedsiębiorcami pozostającymi w relacji typu dostawca – dystrybutorzy.
Pomiędzy dostawcą i dystrybutorami
W ramach relacji typu dostawca – dystrybutorzy dostawca towarów danej marki (będący najczęściej ich producentem) sprzedaje je dystrybutorowi z przeznaczeniem do dalszej odsprzedaży klientom dystrybutora. Tego rodzaju porozumienia określane są w prawie konkurencji jako porozumienia wertykalne (pionowe). Ich celem jest zapewnienie maksymalnej dostępności towarów na rynku na podstawie parametrów handlowych umożliwiających efektywną sprzedaż.
Porozumienia wertykalne, podobnie jak inne rodzaje porozumień między...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta