Orange przeprasza za awarię
Klienci największego dostawcy usługi dostępu do internetu w kraju mieli kłopoty z telefonowaniem i surfowaniem w sieci. Najdłużej – w Wielkopolsce.
„W nocy mieliśmy ogólnopolską awarię sieci. Niestety, nie mogliście korzystać z telefonów i dostępu do internetu. Bardzo przepraszam" – napisał Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska, na korporacyjnym blogu we wtorek.
Awaria zaczęła się w poniedziałek około 22.30. Trwała relatywnie długo, bo aż do 7 rano we wtorek, nie licząc klientów szerokopasmowego dostępu do sieci Neostrada w Wielkopolsce, gdzie jeszcze do zamknięcia „Rz" trwały prace naprawcze.
Choć pierwotnie na profilu telekomu na Facebooku nie wykluczono cyberataku, to firma ten scenariusz wyklucza. – Przyczyna awarii była techniczna – mówi rzecznik. Abonenci mogą dochodzić zwrotu części abonamentów. Orange każdą reklamację rozpatrzy osobno. —ziu