Rośnie portowa potęga
Budową gazowego terminalu w Świnoujściu interesują się niemal wszyscy Polacy. Niewiele natomiast osób – poza mieszkańcami Zachodniopomorskiego i fachowcami zajmującymi się transportem – wie, że w cieniu tej strategicznej inwestycji za prawie 2 mld zł od kilku już lat trwa zakrojona na wielką skalę rozbudowa i modernizacja portów w Szczecinie i Świnoujściu. Dzięki niej mają one stać się w niedalekiej przyszłości jednym z najważniejszych kompleksów portowych na południowym Bałtyku.
Celem owych inwestycji jest przede wszystkim poprawa dostępności portów, bo to ona właśnie decyduje dziś o konkurencyjności na rynku przewozów morskich. Realizacja samych tylko projektów rozwoju infrastruktury wewnętrznej – w tym budowa nowych nadbrzeży, sieci dróg, parkingów, urządzeń portowych, dzięki którym będzie można obsługiwać większe niż dotychczas statki – kosztować ma w latach 2007–2020 łącznie według oceny Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA 1,9 mld zł.
Prace współfinansowane ze środków UE w ramach perspektywy na lata 2007–2013 dobiegają obecnie końca. Za 600 mln zł przebudowano w sumie w obu portach 36 km torów i 9 km dróg. Wkrótce przybędzie 600 nowych miejsc parkingowych,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta