Desant zagranicznych marek ląduje w Polsce
odzież | W tym roku zadebiutowało ich już ok. 30, a następne kilkadziesiąt zrobi to w kolejnych miesiącach.
piotr mazurkiewicz
– Ze względu na populację ponad 37,5 mln osób oraz rosnącą siłę nabywczą Polska wciąż jest bardzo atrakcyjnym rynkiem dla nowych sieci handlowych, nie tylko odzieżowych – mówi Anna Radecka, dyrektor w dziale powierzchni handlowych Colliers International. – Większość z nich zaczyna swoją działalność od głównych miast, z Warszawą, Wrocławiem, Krakowem czy Poznaniem na czele. Choć są i takie, które decydują się rozpocząć biznes ze względów logistycznych w mniejszych miejscowościach w konkretnym rejonie geograficznym – dodaje Radecka.
Dużo debiutów
Na polskim rynku w tym roku zadebiutowało już 30 marek. Niedawno zrobił to francuski brand odzieżowy Kiabi, otwierając sklep w warszawskim centrum handlowym Blue City. – Każdy rynek jest konkurencyjny, w Polsce widzimy potencjał do rozwoju – mówi Antoine Leveilley, prezes spółki Schiever Polska, który odpowiada za wprowadzenie Kiabi do naszego kraju. Firma zapowiada otworzenie w Polsce...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta