Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Teraz czas na szlaki towarowe

01 października 2015 | Ekonomia
Kluczem do powodzenia programu będzie dobra współpraca inwestora z wykonawcami – przyznali uczestnicy debaty
źródło: __Archiwum__
Kluczem do powodzenia programu będzie dobra współpraca inwestora z wykonawcami – przyznali uczestnicy debaty
andrzej Wojciechowski, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych: W wielu miejscach nie mogę sobie pozwolić na pewne działania, które w relacjach dwóch podmiotów prywatnych byłyby dopuszczalne.
źródło: __Archiwum__
andrzej Wojciechowski, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych: W wielu miejscach nie mogę sobie pozwolić na pewne działania, które w relacjach dwóch podmiotów prywatnych byłyby dopuszczalne.
Marcin Mochocki, członek zarządu PLK, dyrektor ds. inwestycji: Zagospodarowujemy część ryzyka, które w wielu projektach minionej perspektywy było po stronie wykonawcy.
źródło: __Archiwum__
Marcin Mochocki, członek zarządu PLK, dyrektor ds. inwestycji: Zagospodarowujemy część ryzyka, które w wielu projektach minionej perspektywy było po stronie wykonawcy.
Tomasz Sweklej, prezes Torpolu: Dziś zostały jedynie  strzępy FIDIC, a większość różnych klauzul, które mogły nam się do czegoś przysłużyć, została powykreślana
źródło: __Archiwum__
Tomasz Sweklej, prezes Torpolu: Dziś zostały jedynie strzępy FIDIC, a większość różnych klauzul, które mogły nam się do czegoś przysłużyć, została powykreślana
Jarosław Tomaszewski, prezes Trakcji PRKiL: Jarosław Tomaszewski    prezes Trakcji PRKiL
źródło: __Archiwum__
Jarosław Tomaszewski, prezes Trakcji PRKiL: Jarosław Tomaszewski prezes Trakcji PRKiL

Inwestycje | Zagrożeniem dla realizacji programu inwestycji kolejowych może się okazać nagłe spiętrzenie zadań

Adam woźniak

W minionej perspektywie pierwszoplanowym zadaniem dla kolei było usprawnienie funkcjonowania szlaków pasażerskich. W nowej – kluczowe stają się szlaki towarowe.

O tym, co będzie sprzyjać sprawnej realizacji planów, a jakie rafy mogą je opóźniać, dyskutowano w trakcie zorganizowanej przez „Rzeczpospolitą" debaty „Szanse i zagrożenia w nowym programie inwestycji kolejowych".

Poprawa na szlakach towarowych

– Chcemy w ramach Wielkiej Ofensywy Inwestycji Kolejowych znacząco podnieść prędkość i przepustowość linii towarowych – mówił Andrzej Filip Wojciechowski, prezes PKP PLK.

– Już w tym roku zaczęła się modernizacja infrastruktury na Górnym Śląsku, która jest kluczowa dla ruchu towarowego. Kompleksowy program jej modernizacji wart jest 10 miliardów złotych – dodał Marcin Mochocki, członek zarządu PLK, dyr. ds. inwestycji.

Kolejny element programu towarowego to modernizacja najważniejszych linii towarowych przebiegających przez cały kraj. Obejmie m.in. linię nadodrzańską łączącą Dolny Śląsk z zespołem portów Szczecin-Świnoujście oraz magistralę węglową biegnącą z Górnego Śląska do portów Trójmiasta. Do tego dochodzi jeszcze przebudowa wszystkich najważniejszych stacji dostępowych łączących porty morskie z siecią kolejową.

– Zapewni ona możliwość dalszego...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10258

Wydanie: 10258

Spis treści
Zamów abonament