Odsetki można zaksięgować jako koszt
Przedsiębiorca może rozliczyć podatkowo wydatki związane z lokalem wykorzystywanym na cele działalności gospodarczej.
Prowadzę działalność konsultingową. Kupiłem mieszkanie i na biuro przeznaczyłem jeden pokój. Czy mogę wpisać do księgi przychodów i rozchodów część odsetek od kredytu, jaki zaciągnąłem na zakup mieszkania? – pyta czytelnik.
Jeśli część lokalu faktycznie jest przeznaczona na działalność, to związane z nią wydatki mogą być wpisane do księgi jako koszt uzyskania przychodów. Oczywiście proporcjonalnie. Przykładowo, jeśli wykorzystujemy na cele służbo- we jedną piątą mieszkania, to do kosztów zaliczymy tylko 20 proc....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta