Miało być dużo lepiej, ale wiele problemów pozostało
Nie wszyscy korzystający z bezpośredniej likwidacji szkód są zadowoleni
Regina Skibińska
Bezpośrednia likwidacja szkód (BLS) polega na tym, że wypłatą odszkodowania (ale tylko związanego ze zniszczeniem pojazdu) z ubezpieczenia OC zajmuje się towarzystwo, w którym poszkodowany wykupił OC. Standardowo obowiązek ten spoczywa na firmie, w której polisę OC ma sprawca wypadku. Po likwidacji szkody ubezpieczyciele rozliczają się między sobą.
W kwietniu 2015 r. ruszył system BLS przygotowany przez Polską Izbę Ubezpieczeń (PIU).
Chętniej przedłużają umowę
– Z danych Liberty wynika, że popularność BLS rośnie w szybkim tempie. Od momentu wprowadzenia usługi, czyli od kwietnia 2015 r. kilkanaście procent wszystkich szkód zgłaszanych z komunikacyjnego OC stanowią szkody likwidowane w ramach BLS – mówi Wojciech Groblewski, dyrektor likwidacji szkód Liberty Ubezpieczenia. – Z naszych analiz wynika, że usługa BLS ma bezpośrednie przełożenie na wskaźnik odnowień polis. Wśród klientów, którzy za naszym pośrednictwem likwidowali szkodę w systemie BLS, odnotowujemy znacznie wyższy wskaźnik odnowień niż wśród klientów niemających dotychczas szkody.
Jednak dla wielu klientów ciągle kluczowe znaczenie ma cena polisy OC.
– Wiemy, że nasi agenci wykorzystują BLS jako argument przy prezentacji oferty Warty. Ale nie jest to czynnik decydujący o zakupie OC – twierdzi Iwona...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta