Blokady reklam biją w wydawców
Pod koniec 2015 r. programy do blokowania reklam w internecie włączone miało 38 proc. internautów na świecie – wynika z najnowszych badań.
magdalena lemańska
Programy blokujące reklamy w sieci bardzo szybko zyskują popularność, co wymusza reakcję wydawców internetowych i branży reklamowej. 11 lutego we Frankfurcie nad problemem będą dyskutować wydawcy prasy z całego świata, w kalifornijskim Palm Desert w tym tygodniu zakończył się natomiast coroczny szczyt internetowej organizacji IAB, na który w ostatniej chwili wycofano zaproszenie przedstawicielom firmy AdBlock Plus. Jak wytłumaczyła rzeczniczka IAB Laura Goldberg, „coroczne spotkanie IAB jest poważną debatą pomiędzy ważnymi udziałowcami rynku cyfrowego".
„Adblock" gwiazdą wyszukiwarek
Według rynkowych danych (patrz: wykres) program AdBlockPlus był w ubiegłym roku najpopularniejszą aplikacją do blokowania reklam w sieci używaną na świecie (w połowie ubiegłego roku korzystała z niego połowa wszystkich internautów blokujących reklamy). Pod koniec roku do sprzymierzeńców blokowania dość niespodziewanie dołączył Apple, który w nowej wersji swojego systemu operacyjnego iOS9 umożliwił użytkownikom komórek włączanie takiej zapory. I to właśnie ten ruch Apple spowodował, zdaniem analityków GlobalWebIndex, że popularność adblocków tak mocno wzrosła w ostatnim kwartale 2015 r.
Według najnowszych danych firmy (zbieranych z 34 rynków świata, w tym z Polski) w IV kw. ubiegłego roku na głównym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta