Nie powstaną nowe fabryki PSA w Europie
Carlos Tavares | Zakłady powinny powstawać tam, gdzie można sprzedać ich produkcję. Rozmawiamy o Algierii. Chcę też powalczyć na odległych rynkach: w Ameryce Łacińskiej i Chinach – mówi prezes PSA Peugeot Citroën.
Rz: PSA zapowiada 26 nowych modeli w ciągu najbliższych sześciu lat i 10-proc. wzrost sprzedaży do 2018 roku. Czy ma pan poczucie, że w ciągu dwóch ostatnich lat uratował pan firmę?
Po pierwsze, oznacza to, że w ostatnich dwóch–trzech latach mimo ostrego cięcia kosztów byliśmy w stanie utrzymać inwestycje w nowe produkty. Podobnie jak oszczędności, były nam one niezbędne do całkowitej transformacji firmy. Kiedy wprowadzaliśmy nasz program naprawczy „Wracamy do gry", nieustannie słyszałem pytanie sceptyków: czy tnąc wydatki i restrukturyzując firmę, jednocześnie zadbałeś o jej przyszłość? Czy przypadkiem nie tniesz wszystkiego co się da, a pod koniec procesu naprawczego nagle okaże się, że zamiast obiecującej przyszłości jest wielka czarna dziura w przygotowywaniu nowych produktów? Dzisiaj mogę z całym przekonaniem powiedzieć: tak, udało nam się uratować firmę, ale jednocześnie utrzymaliśmy również poziom inwestycji niezbędny do rozwoju. Widać to teraz – jest drugi kwartał 2016 roku. W 2015 zakończyliśmy proces naprawczy i natychmiast zaczynamy ofensywę. Wszystkie 26 nowych modeli jest przeznaczonych na rynek europejski. Ale mamy również 20 innych nowych aut...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta