Kazachstan zachęca polskie firmy
Atutami kraju są dynamicznie rozwijająca się gospodarka, chłonny rynek wewnętrzny i możliwość dalszej ekspansji eksportowej w regionie.
Adam woźniak
Eksporterów oraz inwestorów znad Wisły chce przyciągnąć Kazachstan. W 2015 roku wartość polskiego eksportu do tego kraju wyniosła 361,8 mln euro. Ale rok wcześniej było to 426,7 mln euro.
Powodem spadku jest rosnąca konkurencja ze strony producentów z innych państw, którzy decydują się na uruchomienie w Kazachstanie produkcji. Są dzięki temu tańsi, a nierzadko jakościowo lepsi. Przykładem jest sektor przetwórstwa mleka: w produkcję w Kazachstanie zainwestowało Danone, które cenowo wyparło Mlekovitę.
– Polskie firmy nie wykorzystują okazji do robienia dobrych interesów, jakie mógłby im dać nasz kraj. Nie wykorzystują ogromnego potencjału Kazachstanu – mówił w grudniowym wywiadzie dla „Rzeczpospolitej" Erik Utembajew,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta