Co drugi Polak kupuje podrabiane towary
Klienci wybierają najczęściej imitacje firmowych kosmetyków lub ubrań. Coraz więcej podróbek znanych marek sprzedaje się w internecie.
piotr mazurkiewicz
Podróbki częściej kupują młodzi konsumenci – w grupie 15–24 lata odpowiedziało tak aż 59 proc. Wśród starszych zwolenników takich zakupów jest mniej (w grupie 45–55 lat 37 proc.) – wynika z badań przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia dla „Rzeczpospolitej".
Moda czy cena
Skala zjawiska jest jednak ogromna, co przekłada się nie tylko na wielkie straty dla właścicieli marek, ale również oznacza spore ryzyko dla samych kupujących.
O ile podrobiona torebka może oznaczać co najwyżej kompromitację towarzyską, zwłaszcza w przypadku osoby znanej, to kupienie fałszywej żywności czy leków jest już igraniem z ogniem. Podobnie jak zakupy podrobionych części samochodowych. – Są dwa rodzaje zakupu podróbek – świadomy i nieświadomy. W pierwszym przypadku konsumenci wiedzą, że kupują produkt podrobiony, jednak ze względu np. na niższą cenę decydują się na niego –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta