Czy dostęp do wsparcia technicznego powiększa wartość początkową licencji
Sposób rozliczenia poniesionych przez spółkę wydatków na nabycie usługi rocznej gwarantowanej pomocy w użytkowaniu oprogramowania zależy od tego, czy koszty te dotyczą okresu do dnia oddania systemu do używania czy późniejszego.
ABC Spółka z o.o. podjęła decyzję o wdrożeniu systemu wspierającego obszar zarządzania infrastrukturą IT. W związku z wdrażaniem systemu spółka zakupiła wieczystą licencję na użytkowanie oprogramowania. Licencja na oprogramowanie zostanie wprowadzona przez spółkę do ewidencji wartości niematerialnych i prawnych najpóźniej w miesiącu przekazania jej do używania. Zgodnie z umową oprócz poniesionych w ramach procesu inwestycyjnego typowych nakładów inwestycyjnych, m.in. na nabycie licencji na oprogramowanie, spółka poniosła (z góry) wydatki na nabycie usługi rocznego dostępu do wsparcia technicznego oraz aktualizacji dla systemu (tzw. wsparcie techniczne), stanowiących element wdrożenia tego systemu. Poniesienie tych wydatków jest obligatoryjne.
Koszt wsparcia technicznego poniesiony:
- za okres do dnia oddania oprogramowania do używania – ma na celu wsparcie procesu wdrożenia w spółce oprogramowania (zadania inwestycyjnego), przede wszystkim poprzez możliwość otrzymywania pomocy technicznej oraz dostępu do aktualizacji i poprawek w zakresie oprogramowania.
- za okres po dniu oddania oprogramowania do używania – ma na celu utrzymanie prawidłowego działania w spółce oprogramowania oddanego do używania (w tym dostęp do aktualizacji i poprawek).
Czy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta