Banki tną wydatki na reklamę
Raport agencji SMG potwierdził wcześniejsze spostrzeżenia Wirtualnej Polski: w I kwartale banki znacząco ścięły nakłady na reklamę. Powodem jest nowy podatek bankowy.
Branża finansowa w I kw. obniżyła wydatki na promocję w mediach o 26,8 mln zł. Wydała na reklamy o 14,8 proc. mniej niż rok temu. – To przede wszystkim efekt podatku bankowego. Od 1 lutego banki, firmy ubezpieczeniowe i pożyczkowe oraz SKOK płacą 0,44 proc. podatku od wartości aktywów. Jednym ze skutków było obcięcie budżetów reklamowych wielu instytucji finansowych. Wydatki najmocniej ograniczyły Orange Finanse, Getin Bank, Generali, Credit Agricole, Proama, BNP Paribas oraz banki...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta