Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Telefon do podatnika bywa skuteczniejszy niż decyzja na piśmie

23 maja 2016 | Ranking Urzędów Skarbowych 2016 | Paweł Rochowicz
źródło: materiały prasowe

Rozmowa | 
Jan 
Tokarski, 
doradca podatkowy
dyrektor w firmie PwC

Rz: Od wielu lat reprezentuje pan przedsiębiorców przed urzędami skarbowymi. Czy da się zauważyć jakąś zmianę w podejściu urzędników do podatników?

Jan Tokarski: Ostatnio wiele się zmieniło na lepsze. Widać, że coraz więcej urzędników jest skłonnych do współpracy i do rozmów, a nie tylko do porozumiewania się za pomocą decyzji na piśmie. Drzwi do urzędów są otwarte szerzej niż kiedyś. Jeszcze kilkanaście lat temu bardzo rzadko się zdarzało, by ktokolwiek w urzędzie chciał porozmawiać o sprawie podatnika przed wydaniem decyzji. Dziś, choć formalnie rzecz biorąc, ordynacja podatkowa wciąż nie daje wielu możliwości na negocjacje czy porozumienia, to w praktyce już do nich dochodzi. To bardzo ważne, gdy mamy do czynienia ze skomplikowanym stanem faktycznym. Takie podejście częściej zdarza się dziś w wyspecjalizowanych urzędach dla dużych podatników, ale myślę że będzie się upowszechniało także w tych zwykłych. Przecież gdy podatnik przychodzi do urzędu, to chce załatwić...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10452

Wydanie: 10452

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament