Skarbówka marzeń: otwarta i racjonalna
Od przyjazności urzędu ważniejsze są jego profesjonalizm i otwartość na wiedzę o biznesie – twierdzą doradcy podatkowi.
O tym, jak działają urzędy skarbowe, wiedzą nie tylko skarbowcy i podatnicy. To chleb powszedni także dla tych, którzy zawodowo zajmują się sprawami podatkowymi swoich klientów. To najczęściej doradcy podatkowi. Czasem słychać o nich stereotypowe osądy, jakoby byli tylko „ułatwiaczami" niepłacenia podatków. Jednak jeśli chcą swoją pracę wykonywać rzetelnie – muszą czasem wytłumaczyć swojemu klientowi racje fiskusa. Aby to zrobić – nieraz trzeba skontaktować się z urzędem skarbowym.
Dlatego właśnie to doradców podatkowych zapytaliśmy o to, jak powinien wyglądać urząd idealny. Taki, który jest – jak w kryteriach naszego rankingu – przyjazny, a zarazem skuteczny i wydający takie decyzje, które nie powodują sporów sądowych.
Nie tylko uprzejmość
Oczekiwania wobec urzędu mogą być różne. Przeciętny obywatel, który raz w roku składa PIT albo płaci podatek od darowizny, może wymagać od urzędu skarbowego co najwyżej sprawnej i uprzejmej obsługi w okienku.
– Jednak w przypadku przedsiębiorcy, którego sprawy bywają bardziej skomplikowane, sama kultura obsługi już nie wystarcza – zauważa Dariusz M. Malinowski, wiceprzewodniczący Krajowej Rady Doradców Podatkowych. Podkreśla on, że dla...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta