Nadchodzą dobre czasy dla wódek luksusowych
Czyste z najwyższej półki cenowej stanowią na razie rynkową niszę w Polsce. Ale w ostatnich miesiącach ich sprzedaż szybko rośnie.
Beata Drewnowska
– Na produkty super premium przypada 4 proc. rynku wódki w Polsce. W porównaniu z najpopularniejszym segmentem mainstream – stanowiącym blisko 70 proc. sprzedaży – może się to wydawać niewiele. Ale obecnie są one jedyną dynamicznie rosnącą kategorią – mówi Krzysztof Kouyoumdjian, rzecznik prasowy firmy CEDC, lidera polskiego rynku wódki.
W ostatnich 12 miesiącach popyt na wódki, których ceny zaczynają się od 30 zł za półlitrową butelkę, zwiększył się o ponad 7 proc. – szacuje branża alkoholowa. W tym samym czasie łączna sprzedaż wódek zmalała o 1 proc.
Chcemy degustować
– W porównaniu z ubiegłym rokiem, nieco gorzej radzą sobie wódki premium, ale i tak jest to wynik zdecydowanie lepszy niż w przypadku najtańszych wódek, które w tej chwili najbardziej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta