Firma musi motywować do otwartego myślenia
Trzeba stworzyć system wspierający innowacje – mówi Dominika Bettman, członek zarządu ds. finansowych Siemens sp. z o.o.
Rz: Siemens działa w Polsce od 25 lat. To dużo?
Dominika Bettman: Początki sięgają jeszcze dalej, bo założyciel firmy Werner von Siemens bywał w Polsce i miał tu swoje biuro już pod koniec XIX wieku. A biznes zaczynał od pociągnięcia kabla telekomunikacyjnego pod Atlantykiem.
A kiedy zaczęła się produkcja lodówek, kuchenek i tego wszystkiego, co pod marką Siemensa kupują teraz konsumenci?
Tego typu sprzęt elektryczny nie jest podstawowym obszarem działalności Siemensa, a od ponad roku nie jest nim w ogóle. Reprezentuję produkty i rozwiązania skierowane do wielkiego przemysłu: np. turbiny, farmy wiatrowe, automatykę i napędy. Natomiast produkcję AGD koncern rozwinął w ostatnich 25 latach.
Czy można porównać Siemensa do koreańskiego czebola, oznaczającego duży koncern szukający nisz i poruszający się szeroko po rynku – od wielkich operacji finansowych poprzez instalacje dla przemysłu po małe produkty? A...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta