Jakie środki obrony dla firmy
Czynem nieuczciwej konkurencji jest działanie sprzeczne z prawem bądź dobrymi obyczajami, jeżeli zagraża lub narusza interes innego przedsiębiorcy albo klienta.
Czynem nieuczciwej konkurencji jest w szczególności:
- wprowadzające w błąd oznaczenie przedsiębiorstwa,
- fałszywe lub oszukańcze oznaczenie pochodzenia geograficznego towarów/usług,
- wprowadzające w błąd oznaczenie towarów/usług,
- naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa,
- nakłanianie do rozwiązania bądź niewykonania umowy,
- naśladownictwo produktów, pomawianie lub nieuczciwe zachwalanie,
- utrudnianie dostępu do rynku,
- przekupstwo osoby pełniącej funkcję publiczną,
- nieuczciwa bądź zakazana reklama,
- organizowanie systemu sprzedaży lawinowej oraz prowadzenie lub organizowanie działalności w systemie konsorcyjnym.
Możliwe żądania
W przypadku dokonania czynu nieuczciwej konkurencji wobec przedsiębiorcy, którego interes został zagrożony lub naruszony, jest on uprawniony do domagania się od sprawcy:
- zaniechania niedozwolonych działań;
- usunięcia skutków niedozwolonych działań;
- złożenia jednokrotnego lub wielokrotnego oświadczenia o odpowiedniej treści i w odpowiedniej formie;
- naprawienia wyrządzonej szkody (po uprzednim wykazaniu winy sprawcy, wysokości tej szkody i ustalenia, że jest ona wynikiem zachowania sprawcy stanowiącego czyn nieuczciwej konkurencji);
- wydania bezpodstawnie uzyskanych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta