Wybrane branże będą się promować na rynkach perspektywicznych
Mikro, małe i średnie firmy reprezentujące określone sektory mogą starać się o dofinansowanie planów międzynarodowej ekspansji. Warunkiem jest przystąpienie do zatwierdzonego przez resort rozwoju programu promocji i przyjęcie wynikających z niego założeń.
Ministerstwo Rozwoju zatwierdziło zakresy branżowych programów promocji dla siedmiu branż. A Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłosiła konkurs, który daje sposobność składania wniosków o dofinansowanie. Wsparcie działań promocyjnych dla przedsiębiorców będzie finansowane z programu „Inteligentny rozwój" z działania 3.3.3 „Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand".
Branże, dla których zatwierdzono programy promocji to:
- polskie specjalności żywnościowe,
- IT/ICT,
- meblarska,
- jachty i łodzie rekreacyjne,
- kosmetyczna,
- usług prozdrowotnych,
- sprzęt medyczny.
Udział w programach promocji ma umożliwić przedsiębiorcom ekspansję na nowe perspektywiczne rynki pozaunijne, często odległe i kosztowne, których ze względu na istniejące ryzyko oraz koszty, przedsiębiorcy dotąd nie wybierali w swoich strategiach rozwoju. Na większości z tych rynków działania promocyjne polskich przedsiębiorców uzupełnione zostaną o działania informacyjne oraz medialne, które wzmocnią przekaz promocyjny.
Jakie ograniczenia
Takie założenia programów niosą ze sobą jedną, bardzo ważną informację. O ile przedsiębiorca musi przygotować własną strategię rozwoju eksportu i może postawić na pewną swobodę wyboru metod i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta