Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Przybywa chętnych, by zarobić dzięki cydrowi

03 czerwca 2016 | Ekonomia | Beata Drewnowska
Jerzy Kwaśniewski, prezes Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa
źródło: materiały prasowe
Jerzy Kwaśniewski, prezes Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa
Wódka i Piwo nie są już motorem Branży
źródło: Rzeczpospolita
Wódka i Piwo nie są już motorem Branży

Grupa Żywiec zamierza zawojować rynek piwem o smaku cydru. 
Suchej nitki nie zostawiają na tym pomyśle producenci lekkich alkoholi z jabłek.

15 mln litrów może sięgnąć sprzedaż cydrów w Polsce w 2016 r. Będzie to odpowiadało 130 mln zł – szacuje branża. Przed rokiem Polacy kupili 12 mln litrów tych alkoholi. To oznacza, że cydry wyprzedziły pod względem popularności wermuty, brandy czy rum.

Dlatego chętnych, by zarobić dzięki modzie na cydr, jest coraz więcej. Wśród nich jest Grupa Żywiec, która nie ukrywa, że Dzikim Sadem nawiązuje do – jak zaznacza jej rzeczniczka Magdalena Brzezińska – kategorii napojów, która cały czas się rozwija.

Zgodnie z trendem

– Dziki Sad to dobry strzał – ocenia Jacek Sadowski, prezes agencji marketingowej Demo Effective Launching. – Produkt trafia również w rosnącą kategorię piw smakowych. Wykorzystuje także pozytywny trend kategorii cydrów, których produkcja może nadal rosnąć, m.in. w związku z koniecznością wykorzystania dużej ilości jabłek pozostających w...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10461

Wydanie: 10461

Spis treści
Zamów abonament