Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Trzeba uważać na swoją aktywność w sieci

03 czerwca 2016 | Dobra Firma | Monika Tarasińska
Monika 
Tarasińska, radca prawny 
Kancelaria Janusza Łomży
źródło: materiały prasowe
Monika 
Tarasińska, radca prawny 
Kancelaria Janusza Łomży

Pracodawca może określić wytyczne dotyczące wypowiedzi umieszczanych przez pracowników w mediach społecznościowych, które dotyczą firmy, jej kontrahentów czy współpracowników.

Pracodawcy coraz częściej dostrzegają potrzebę wprowadzenia wewnętrznych regulacji dotyczących korzystania przez pracowników z mediów społecznościowych. Należy pamiętać, że regulacje takie nie mogą naruszać prawa, ani w sposób nieuprawniony ingerować w sferę prywatności pracownika, prawo do wolnej wypowiedzi i uzasadnionej krytyki.

Procedury określane jako Social Media Policy, czyli swoiste wewnętrzne kodeksy dobrych praktyk w mediach społecznościowych, mają na celu przede wszystkim określenie, w jaki sposób pracownik powinien wypowiadać się w tego rodzaju mediach, zarówno w celach prywatnych, jak i służbowych. Chodzi przede wszystkim o to, aby nie narazić pracodawcy na utratę dobrego wizerunku, imienia czy reputacji, a pracownika na konsekwencje służbowe.

Obowiązki pracownika

Źródłem tego rodzaju regulacji w obowiązujących przepisach jest przede...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10461

Wydanie: 10461

Spis treści
Zamów abonament