Trzeba uważać na swoją aktywność w sieci
Pracodawca może określić wytyczne dotyczące wypowiedzi umieszczanych przez pracowników w mediach społecznościowych, które dotyczą firmy, jej kontrahentów czy współpracowników.
Pracodawcy coraz częściej dostrzegają potrzebę wprowadzenia wewnętrznych regulacji dotyczących korzystania przez pracowników z mediów społecznościowych. Należy pamiętać, że regulacje takie nie mogą naruszać prawa, ani w sposób nieuprawniony ingerować w sferę prywatności pracownika, prawo do wolnej wypowiedzi i uzasadnionej krytyki.
Procedury określane jako Social Media Policy, czyli swoiste wewnętrzne kodeksy dobrych praktyk w mediach społecznościowych, mają na celu przede wszystkim określenie, w jaki sposób pracownik powinien wypowiadać się w tego rodzaju mediach, zarówno w celach prywatnych, jak i służbowych. Chodzi przede wszystkim o to, aby nie narazić pracodawcy na utratę dobrego wizerunku, imienia czy reputacji, a pracownika na konsekwencje służbowe.
Obowiązki pracownika
Źródłem tego rodzaju regulacji w obowiązujących przepisach jest przede...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta