Polska poligrafia coraz bardziej eksportem stoi
Wartość sprzedaży sektora poligraficznego w Polsce w 2015 roku sięgnęła 13,9 mld zł. Większość tych przychodów płynie z zagranicy.
Jednym z najważniejszych czynników rozwoju branży poligraficznej pozostaje eksport na rynki zagraniczne: w 2015 r. wyeksportowano produkty i usługi poligraficzne warte 8,3 mld zł – podają KPMG i Polskie Bractwo Kawalerów Gutenberga. To już prawie 60 proc. całej sprzedaży tego sektora (w ubiegłym roku ten odsetek wynosił jeszcze 45 proc.).
– 85 proc. zapytanych firm liczących co najmniej 50 pracowników zadeklarowało, że oferuje swoje produkty i usługi za granicą. Spodziewamy się, że dynamiczny wzrost znaczenia eksportu utrzyma się również w kolejnych latach, przede wszystkim za sprawą wysokiej jakości usług i produktów w połączeniu ze stosunkowo niskimi kosztami pracy - komentuje dla „Rzeczpospolitej" Jacek Bajger, partner w dziale doradztwa podatkowego w KPMG w Polsce. Największy udział w eksporcie mają książki, gazety i obrazki.
Choć...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta