Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Polska poligrafia coraz bardziej eksportem stoi

03 czerwca 2016 | Ekonomia | Magdalena Lemańska
Polski rynek poligraficzny
źródło: Rzeczpospolita
Polski rynek poligraficzny
Przemysław Jaworski, prezes ZMorph
źródło: materiały prasowe
Przemysław Jaworski, prezes ZMorph

Wartość sprzedaży sektora poligraficznego w Polsce 
w 2015 roku sięgnęła 13,9 mld zł. Większość tych przychodów płynie z zagranicy.

Jednym z najważniejszych czynników rozwoju branży poligraficznej pozostaje eksport na rynki zagraniczne: w 2015 r. wyeksportowano produkty i usługi poligraficzne warte 8,3 mld zł – podają KPMG i Polskie Bractwo Kawalerów Gutenberga. To już prawie 60 proc. całej sprzedaży tego sektora (w ubiegłym roku ten odsetek wynosił jeszcze 45 proc.).

– 85 proc. zapytanych firm liczących co najmniej 50 pracowników zadeklarowało, że oferuje swoje produkty i usługi za granicą. Spodziewamy się, że dynamiczny wzrost znaczenia eksportu utrzyma się również w kolejnych latach, przede wszystkim za sprawą wysokiej jakości usług i produktów w połączeniu ze stosunkowo niskimi kosztami pracy - komentuje dla „Rzeczpospolitej" Jacek Bajger, partner w dziale doradztwa podatkowego w KPMG w Polsce. Największy udział w eksporcie mają książki, gazety i obrazki.

Choć...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10461

Wydanie: 10461

Spis treści
Zamów abonament