Jakich formalności dopełnić przed imprezą masową
Zezwolenie lub jego odmowę organ wydaje co najmniej siedem dni przed planowanym terminem imprezy masowej. A kopię takiej decyzji przekazuje, nie później niż w terminie trzech dni komendantowi powiatowemu Policji oraz wojewodzie.
Organem wydającym zezwolenie na imprezę masową jest wójt (burmistrz, prezydent miasta) właściwy ze względu na miejsce jej przeprowadzenia – art. 24 ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych (dalej u.b.i.m.). Zezwolenie jest wydawane na wniosek organizatora imprezy, którym może być osoba prawna, osoba fizyczna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej (art. 3 pkt. 9 u.b.i.m.).
Możliwe jest zorganizowanie imprezy masowej przez kilku organizatorów. Gdyby bowiem ustawodawca wykluczał przeprowadzenia takiej imprezy przez kilka podmiotów, to dałby temu wyraz w przepisach u.b.i.m. (tak WSA w Poznaniu z 8 kwietnia 2009 r. sygn. IV SA/Po 524/08). Postępowanie w sprawie wydania zezwolenia prowadzi się zgodnie z przepisami kodeksu postępowania administracyjnego (dalej k.p.a.), jeżeli przepisy u.b.i.m. nie stanowią inaczej (art. 4 u.b.i.m.).
Obowiązki organizatora
Organizator imprezy masowej powinien wystąpić do wójta z wnioskiem o wydanie zezwolenia na jej przeprowadzenie nie później niż na 30 dni przed planowanym terminem jej rozpoczęcia (art. 25 u.b.i.m.). Termin ten może jednak zostać skrócony do 14 dni w wyjątkowych i uzasadnionych przypadkach, w szczególności gdy potrzeba organizacji imprezy wynika z nagłych przyczyn oraz jeżeli charakter imprezy odpowiada przeznaczeniu obiektu określonemu w projekcie budowlanym tego obiektu....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta