Hotele rosną jak na drożdżach
turystyka | W ciągu pięciu lat liczba hoteli wzrosła o 38 proc. Polska jest na piątym miejscu w Europie pod względem liczby obiektów w budowie oraz planowanych. Adam woźniak
Rozpędza się rynek hotelowy w Polsce. W środę o planach otwarcia luksusowego obiektu w Zakopanem poinformowała globalna sieć Starwood Hotels & Resorts, w ubiegłym tygodniu dwa kolejne hotele – w Gdańsku i Lublinie – zapowiedział Hilton.
Dobrego drugiego półrocza spodziewa się Orbis, który w poniedziałek uruchomił Ibis w Gdańsku, a obecnie realizuje plan rozbudowy sieci, którego efektem mają być 23 placówki otwarte w ciągu najbliższych dwóch lat. Należąca do Accoru spółka, której akcje po rekordowych wynikach pierwszego półrocza podrożały o jedną czwartą, opublikowała także pozytywne prognozy na cały obecny rok. Zakładają ponad 10-proc. wzrost wskaźnika EBITDA w porównaniu z rokiem ubiegłym – do poziomu 360–370 mln zł.
Cała branża hotelowa może także liczyć na wzrost przychodów z jesiennego sezonu konferencyjnego. Z badań przeprowadzonych dla hotelu Narvil przez IBRiS na próbie 600 przedsiębiorstw wynika, że połowa ankietowanych firm wydaje w trakcie jesiennego szczytu konferencyjnego do 100 tys. zł. – Łączny jesienny budżet konferencyjny dostępny na rynku szacowany jest nawet na kilkadziesiąt milionów złotych – mówi Anna Nowakowska, menedżer w Narvil Conference & Spa.
Znane marki
Bardzo dobre...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta