Polskie firmy gaszą pragnienie całego świata
Handel | Szybko rośnie eksport wód i napojów: w 2015 roku skoczył niemal o 17 proc. A to nie koniec. Beata drewnowska
– W najbliższym czasie planujemy sfinalizowanie kontraktów na eksport Perlage z Łotwą i Wielką Brytanią – mówi „Rzeczpospolitej" Agata Berndt-Wazelin, rzeczniczka spółki ZL Nałęczów Zdrój, czołowego producenta wody mineralnej w Polsce, do którego należy także marka Cisowianka.
Nowe rynki dołączą do 18 krajów, w których jest już obecna marka Perlage. Są wśród nich nie tylko państwa europejskie, ale także Panama, USA, Korea Płd., Japonia i Chiny.
Luksus ma wzięcie
Tylko w pierwszych siedmiu miesiącach 2016 r. eksport Perlage zwiększył się o 30 proc. ZL Nałęczów Zdrój nie ujawnia jego wielkości ani wartości. Podkreśla jednak, że zanotowany wzrost jest dużym osiągnięciem, bo Perlage – jako jedyna polska woda – walczy o światowy segment wód premium. Karty na nim rozdają tak znane marki, jak Perrier, Evian czy San Pellegrino.
Jest o co walczyć. Już w 2014 r. firma badawcza Zenith International szacowała wielkość globalnego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta