Klient nie musi się godzić na gorsze warunki lokalowe
Co robić, gdy pokój w hotelu lub wynajęte mieszkanie jest inne niż obiecane.
Rz: Czytelniczka zamawiała apartament na wakacje przez internet. Obejrzała zdjęcia, na których pokój był wyposażony, urządzony, i zrobiła rezerwację. Gdy przyjechała na miejsce, okazało się, że tzw. apartament nie wygląda tak dobrze jak na fotografiach w sieci, jest brudny, meble są zniszczone etc. Zareklamowała lokum u wynajmującego, że nie jest takie jak w ofercie. Bezskutecznie. Co może zrobić? Jakie prawa jej przysługują?
Maciej Balcerowski, ekspert D.A.S. Towarzystwo Ubezpieczeń Ochrony Prawnej: W tej sytuacji rezerwacja została dokonana przez najemcę we własnym zakresie, bezpośrednio u przedsiębiorcy prowadzącego wynajem wakacyjnego zakwaterowania. Podmiot ten jest w pełni odpowiedzialny za niewłaściwe wykonanie usługi – wszelkie rozbieżności między ofertą a rzeczywistym stanem wynajętego obiektu. Zgłoszona reklamacja powinna więc skutkować usunięciem przez niego nieprawidłowości lub obniżeniem ceny wynajmu. Jeżeli wynajmujący apartament nie uwzględni reklamacji, najemcy przysługuje prawo odstąpienia od...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta