Ruszą przetargi na drogi i tory
Przed nami wielka jesienna ofensywa inwestycyjna. Kolejarze i drogowcy do wydania na roboty mają ponad 10 miliardów złotych.
Adam woźniak
Jesień ma przynieść długo wyczekiwane ożywienie inwestycji w infrastrukturze. Jeszcze we wrześniu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zacznie finalizować postępowania przetargowe na łączną wartość 4,1 mld zł. Natomiast PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK) chcą do końca roku uruchomić przetargi na 6,5 mld zł.
Według Andrzeja Adamczyka, ministra infrastruktury i budownictwa, inwestycyjna ofensywa jest już faktem. – Na tym etapie nie jest to może jeszcze zauważalne w przestrzeni, bo chodzi też o przygotowanie kolejnych zadań – mówił w piątek na zorganizowanej przez resort konferencji.
Przyśpieszenie po wyhamowaniu
W tym miesiącu rozpocznie się ostatni etap przetargów na budowę dziewięciu fragmentów szybkich dróg. Dwa postępowania będą dotyczyć odcinka autostrady A2 od węzła Lubelska do początku obwodnicy Mińska Mazowieckiego. Trzy przetargi obejmą odcinek drogi ekspresowej S7 Warszawa – obwodnica Grójca, a kolejne dwa – warszawski fragment S17 pomiędzy węzłami Zakręt i Lubelska. Zaplanowano także przetarg na odcinek trasy S1 Pyrzowice – Podwarpie i dwa przetargi dla odcinka S3/A6 węzeł Kijewo – węzeł Rzęśnica. Kolejne postępowania wybiorą wykonawców dla odcinka S10 w miejscowościach Kobylanka, Morzyczyn...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta