Nadchodzą tłuste lata dla handlu internetowego
Polski rynek od dawna jest jednym z najszybciej rosnących w Europie. A będzie jeszcze lepiej, gdy wzbogacą się młodzi klienci, dla których kupowanie w sieci to chleb powszedni.
piotr mazurkiewicz
Z raportu firmy McKinsey wynika, że Polacy w wieku 10–24 lata do 2020 roku podwoją swoje dochody (do 26,6 mld zł), zaś konsumenci w wieku 25–34 lata zwiększą w tym samym czasie dochody o 42,4 proc. (do 36,4 mld zł). A to oznacza, że sklepy internetowe mają przed sobą świetną przyszłość. Nie tylko z powodu rosnących dochodów najmłodszych klientów, wychowanych na internecie.
Podatek też pomoże
– Patrząc na rynek tradycyjnego handlu, gdzie mnożone są utrudnienia dla sprzedawców, widzimy, że internet kusi możliwościami – mówi Tomasz Tybon, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w Dreamcommerce.
Chodzi m.in. o podatek od handlu detalicznego, który zaczął obowiązywać 1 września. Sprzedawcy internetowi są z niego zwolnieni niezależnie od wartości obrotów....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta