Droższe trunki zyskują popularność nad Wisłą
Po spadkach wywołanych podwyżką akcyzy w Polsce zaczyna stabilizować się sprzedaż czystej. Więcej klientów kupuje trunki luksusowe.
Beata Drewnowska
– Na przełomie października i listopada 2016 r. uruchomimy zmodernizowaną instalację rektyfikacyjną w naszym zakładzie w Poznaniu. Wydarzenie to zakończy program inwestycyjny, trwający tam od początku 2013 r., o wartości blisko 20 mln zł – mówi „Rzeczpospolitej" Eric Benoist, prezes spółki Wyborowa Pernod Ricard. – Dzięki unowocześnionej rektyfikacji poprawimy jakość naszego spirytusu, zmniejszymy zużycie energii, a także będziemy w stanie zwiększyć możliwości produkcyjne o 50 proc. – dodaje.
Nowości pomagają
Dodatkowe moce są producentowi m.in. Wyborowej i Pana Tadeusza potrzebne, bo w ostatnim czasie sprzedaż nabrała tempa. W roku finansowym, który zakończył się 30 czerwca 2016 r., wartość sprzedaży Wyborowa Pernod Ricard poszła w górę o 10 proc. W tym czasie w całej Europie poszła w górę o 3 proc.
– Istnieją szanse na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta