Szukanie winnych dieselgate
Trwa polityczne śledztwo mające ustalić odpowiedzialnych za aferę. Volkswagen prawdopodobnie nie był jedynym oszustem.
Anna słojewska
W poniedziałek specjalna komisja Parlamentu Europejskiego przesłucha dwóch byłych unijnych komisarzy zamieszanych w aferę z oszustwami emisyjnymi w przemyśle samochodowym. Będą to Antonio Tajani, Włoch, komisarz ds. przemysłu w latach 2009–2010, i Janez Potocznik, Słoweniec, w tym samym okresie odpowiedzialny za środowisko. Przy czym ten pierwszy, jak wynika z medialnych przecieków, lobbował w interesie koncernów motoryzacyjnych, a ten drugi próbował go bezskutecznie przekonać, że przepisy o emisjach spalin mogą być wadliwe. W efekcie firmy mogą produkować samochody, które faktycznie emitują znacznie więcej szkodliwych substancji, niż jest to dozwolone w unijnym prawie.
W ubiegłym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta