Polskie start-upy wolą działać na własny rachunek
przedsiębiorczość | Młode, innowacyjne firmy narzekają na brak pieniędzy i wykwalifikowanych pracowników. Mimo to co druga z nich może pochwalić się regularnymi przychodami. Michał duszczyk
W naszym kraju działa ok. 2,7 tys. start-upów. W ciągu roku grono młodych, innowacyjnych firm w naszym kraju wzrosło o 11 proc. – wynika z raportu opublikowanego przez fundację Startup Poland, współfinansowaną przez Google.
Fundacja przebadała 500 takich firm. Wyniki raportu opublikuje w czasie Forum Ekonomicznego w Krynicy. „Rzeczpospolita" już poznała jego szczegóły.
Bardzo małe i młode polskie start-upy
Rynek start-upów dopiero się u nas rozwija. Polskie start-upy są małe. 81 proc. z nich albo w ogóle nie ma pracowników, albo zatrudnia nie więcej niż dziesięć osób. Jak tłumaczy Eliza Kruczkowska z Polskiego Funduszu Rozwoju, europejskie badania pokazują, że rodzime start-upy są bardzo młode. – Średni wiek nie przekracza dwóch lat. Daje nam to trzecie miejsce w Europie, zaraz po Rumunii [średnia 1,3 roku - red.] i Włoszech [1,7] – zaznacza.
Badania pokazują, że młodzi przedsiębiorcy narzekają...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta