MBA – uniwersalna wiedza i branżowa specjalizacja
edukacja | Umacniająca się w ostatnich latach na Zachodzie tendencja do rozwoju studiów menedżerskich skierowanych do kandydatów z określonego sektora ma również wpływ na ofertę uczelni w Polsce, gdzie też przybywa takich programów.
Anita Błaszczak
Programy MBA będą coraz bardziej wyspecjalizowane – przewidywało 64 proc. dziekanów czołowych szkół biznesu na świecie w przeprowadzonej przed niespełna dwoma laty ankiecie Graduate Management Admission Council (GMAC), organizacji non profit, która zrzesza 212 uczelni biznesowych i zarządza egzaminem GMAT będącym przepustką do prestiżowych studiów menedżerskich. Prognozy dziekanów potwierdziło badanie wśród pracodawców – prawie co trzeci był zainteresowany kandydatami ze specjalistycznym MBA.
To zainteresowanie widać do dzisiaj i to na tyle, że Andrew Main Wilson, dyrektor Association of MBAs – międzynarodowej organizacji akredytującej programy MBA (AMBA) – jako jeden z istotnych trendów na tym rynku wskazuje specjalizację, czyli programy dla poszczególnych branż.
Wybór coraz większy
Ewa Barlik, rzecznik Akademii Leona Koźmińskiego, podkreśla, że...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta