Nowy wymiar klasy premium
Klienci, którzy kupowali kiedyś duże, drogie auta, coraz częściej szukają mniejszych kompaktów, a także aut z niewielkimi, oszczędnymi silnikami – mówi prezes Infiniti Motor Company i wiceprezes Nissana.
Rz: Podczas salonu samochodowego w Paryżu Infiniti po raz pierwszy wystawiał nie tylko nowy model auta, ale i silnik. Czy pokazując auto koncepcyjne QX Sport Inspiration i silnik VC Turbo, wskazujecie kierunek, w którym teraz marka chce się rozwijać?
Roland Krueger: Pokazaliśmy właśnie nowe możliwości Infiniti. Oczywiście mamy jeszcze Q30 i QX30, które doskonale się sprzedają, chociażby w Polsce. Muszę przyznać, że jest to także zasługa naszych polskich partnerów z PGD Polska, od których innowacyjności w podejściu do rynku uczą się nasi dilerzy z innych krajów. Natomiast Polska jest dla nas już czwartym rynkiem w Europie. A dzięki serii 30 byliśmy w stanie powiększyć docelową grupę klientów. W ten sposób będziemy w stanie realizować swoje plany sprzedażowe i co roku sprzedaż rośnie w tempie dwucyfrowym. Teraz planujemy zwiększenie oferty SUV-ów i crossoverów, które powinny zwiększyć grupę naszych docelowych klientów.
Jak długo poczekamy, aż QX Sport zmieni się z konceptu w auto, które pojawi się na ulicach?
Nie później niż w 2018 r. Wszystkie decyzje zostały już podjęte i nie mamy co do tego żadnych wątpliwości. Silnik już mamy. I wiemy, jak nasze auta będą...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta