Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Pomyłkę Mikołaja nie zawsze da się naprawić

22 grudnia 2016 | Moje pieniądze
źródło: 123 rf

Sklep stacjonarny nie ma obowiązku przyjęcia zwrotu pełnowartościowego towaru Janina blikowska

Jeśli dostaniemy nietrafiony prezent na święta, nie każdy będziemy mogli zwrócić. Nie będzie problemu z rzeczami kupionymi w internecie. Natomiast w tradycyjnych sklepach wszystko zależy od ich regulaminu. Zgodnie z polskim prawem, sprzedawca nie ma obowiązku przyjmowania zwrotu pełnowartościowego towaru, ale może ustalić reguły zwracania lub zamiany produktów. Małgorzata Cieloch, rzecznik Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów radzi, by kupując upominek w sklepie stacjonarnym sprawdzić, jakie zasady tam obowiązują.

Praktyka bywa różna. Niektóre sklepy np. wymieniają towar w określonym czasie albo zwracają pieniądze na kartę podarunkową.

Nie chcą alkoholu ani bielizny

W hipermarketach Carrefour możliwy jest zwrot towarów w ciągu 30 dni pod warunkiem, że są pełnowartościowe, czyli nie noszą śladów użytkowania, są w oryginalnym, nieuszkodzonym opakowaniu, a okres pozostały do upływu terminu przydatności do spożycia (czy użycia) jest nie krótszy niż siedem dni....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10631

Wydanie: 10631

Spis treści

Rozmowy czwartkowe

Zamów abonament