Sprzedaż to gra o zaufanie klientów
Klienci deklarują, że oczekują produktów najwyższej jakości, w najniższej cenie i dostarczanych od ręki. Jednak gdy dostają taką ofertę, nie wierzą w nią, a sprzedawca traci wiarygodność.
Próby zaspokojenia wszystkich potrzeb konsumenta obraca się przeciwko nadgorliwym firmom. Wystarczy wyobrazić sobie własną reakcję na ofertę ekskluzywnego samochodu, dostępnego od ręki za szokująco niską cenę. Gdzieś tu musi być haczyk. Dlaczego produkty ekologiczne są dużo droższe niż „zwykłe"? Produkcja herbaty z kawałkami suszonych owoców jest tańsza niż sztucznie aromatyzowanie. Moda na zdrową żywność dała producentom niezwykłą okazję do zastosowania „trójkąta sprzedażowego". Z trzech wartości: szybko, tanio i dobrej jakości, klient może otrzymać tylko dwie, w innym przypadku traci zaufanie do produktu. W tym przypadku wystarczy, żeby herbata z kawałkami brzoskwini kosztowała więcej, niż ta z półek...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta