Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Dieselgate wjeżdża do Europy

16 stycznia 2017 | Ekonomia
Produkowany przez Fiata Chryslera Jeep Grand Cherokee  to najnowszy bohater afery spalinowej.
źródło: materiały prasowe
Produkowany przez Fiata Chryslera Jeep Grand Cherokee to najnowszy bohater afery spalinowej.
Francuscy śledczy zdecydowali się na rozpoczęcie formalnego śledztwa w sprawie Renault.
źródło: materiały prasowe
Francuscy śledczy zdecydowali się na rozpoczęcie formalnego śledztwa w sprawie Renault.
VW Passat jest jednym z aut tej marki objętych przez koncern z Wolfsburga gigantyczną akcją przywoławczą.
źródło: materiały prasowe
VW Passat jest jednym z aut tej marki objętych przez koncern z Wolfsburga gigantyczną akcją przywoławczą.
Tylko w Europie do naprawy wezwanych zostanie aż 8 milionów aut wyprodukowanych przez VW.
źródło: materiały prasowe
Tylko w Europie do naprawy wezwanych zostanie aż 8 milionów aut wyprodukowanych przez VW.

Tylko na 100 tysiącach aut sprzedanych w USA Fiat Chrysler może stracić nawet 4 mld dol. Na celowniku śledczych znalazł się też Renault.

Danuta Walewska

W poniedziałek, 16 stycznia, dla Fiat Chrysler Automobiles (FCA) i Renault kluczowe będą notowania na giełdzie. Wyhamowanie ostrego spadku z feralnego piątku, 13 stycznia, byłoby dowodem, że inwestorzy wierzą, iż drugiej odsłony dieselgate nie będzie.

Tyle że końca afery spalinowej nie widać. Regulatorzy rynku w USA i w Europie podejrzewają obydwa koncerny, że podobnie jak VW nie informowały o montowaniu w swoich autach aplikacji zakłamujących poziom wydzielania trującego tlenku azotu. Aplikacje te nie są nielegalne. Obowiązkiem producenta jest jednak poinformowanie o nich regulatorów rynku. Ani VW, ani FCA czy Renault tego nie zrobiły.

W ostatni piątek akcje FCA straciły 18 proc., potem jednak odbudowały część utraconej wartości. Widać było, że inwestorzy obawiają się, iż sytuacja włosko-amerykańskiego koncernu może się rozwinąć do rozmiarów afery VW.

Papiery Renault staniały o ponad 6 proc., a firma straciła 1,5 mld euro z wyceny rynkowej. Francuscy śledczy zdecydowali się na otwarcie formalnego śledztwa po badaniu dokumentów dostarczonych przez Renault oraz znalezionych w siedzibie firmy w Boulogne-Billancourt podczas niezapowiedzianej rewizji przeprowadzonej tam rok temu. Podobne przeszukanie francuscy śledczy zrobili w biurach Grupy PSA.

...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10650

Wydanie: 10650

Spis treści
Zamów abonament