Ciężarówki z kontraktami i szkoleniami
Importerzy samochodów ciężarowych spodziewają się kolejnego dobrego roku.
Robert Przybylski
– To był bardzo dobry rok dla importerów samochodów ciężarowych, wzrost sprzedaży sięgnął dwudziestu procent – podkreśla Tomasz Ciesielski z Mercedes-Benz Polska. Jak pokazują dane Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego rejestracje samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 6 ton wyniosły w całym 2016 blisko 26,3 tys. sztuk i były o niemal 19 proc. większe niż rok wcześniej. – To był nieoczekiwany wzrost po bardzo dobrym 2015 roku – dodaje przedstawiciel Mercedes-Benz Polska.
Użytkownicy zarejestrowali 24,4 tys. najcięższych samochodów ciężarowych, o dmc powyżej 16 ton. Wzrost wyniósł 20,7 proc. W tym segmencie liderem został DAF z wynikiem 4,7 tys. (blisko 24 proc. wzrostu), przed Volvo (4,5 tys., o 37 proc. więcej niż rok wcześniej) i Scanią (4,4 tys. aut, o 25 proc. więcej w stosunku do poprzedniego roku),. Kolejne miejsca zajął MAN (4,2 tys., o wzrost o 14 proc.), Mercedes-Benz (3,6 tys., wzrost o 11 proc.), Renault Trucks (1,6 tys., co oznacza 36-procentowy przyrost) oraz Iveco (1,3 tys., spadek o 10 proc.).
Co druga ciężarówka z kontraktem
Rekordowy popyt wynika z potrzeb transportu międzynarodowego. Świadczy o tym stagnacja w segmencie samochodów średniej ładowności, wyskoki, sięgający 80...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta