Przedsiębiorcy rozmiłowani w luksusie
Popyt na drogie modele rośnie dwa razy szybciej od całego rynku na nowe samochody. Robert Przybylski
W 2016 roku polscy klienci kupili 52,3 tys. aut w segmencie premium, a zatem w ostatnich dwóch latach popyt na takie samochody podwoił się. Prym wiodą nabywcy na REGON, czyli firmy, które kupiły 45,8 tys. aut. Jest to 87,6 proc. tego segmentu, gdy w całości rynku samochodowego klienci flotowi stanowili na koniec 2016 roku 67,7 proc. – wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego. Rzecznik marki Volvo Stanisław Dojs wskazuje, że klienci indywidualni dokonali tylko 974 rejestracji Volvo, co odpowiada średniej tego segmentu rynku.
Dzięki przedsiębiorcom liczba rejestracji luksusowych modeli w 2016 roku wzrosła o 30 proc., gdy cały rynek samochodowy powiększył się o nieco ponad 17 proc. Największą dynamiką wzrostu wśród wiodących marek pod względem liczby sprzedanych aut należą Lexus i Mercedes (po 36 proc.), Audi (35 proc.), BMW (31 proc.), Volvo (13,5 proc.). Rosnący popyt widoczny jest m.in. po wynikach BMW, które w ostatnich trzech latach podwoiło liczbę rejestracji.
O popularności marek premium świadczą także wysokie miejsca Mercedesa, BMW i Audi w łącznym rankingu, w którym wyprzedzają niegdysiejszego lidera zestawień, Fiata.
Popularne suvy
Niesłabnącym zainteresowaniem cieszą się SUV-y. Do najpopularniejszych Mercedesów należy GLA (1422 auta)....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta