Piwo warzone do zadań specjalnych
Żywiec powraca na pozycję lidera wśród polskich marek alkoholi Beata Drewnowska
Flagowa marka Grupy Żywiec, wicelidera krajowego rynku piwowarskiego, swoje dobre wyniki na coraz bardziej nasyconym rynku piwa zawdzięcza otwartości na nowe trendy. W ślad z modą na trunki inne niż klasyczne jasne pełne zaczęła zalewać rynek nowymi stylami piwnymi. W efekcie, po ośmiu latach przerwy, ponownie została liderem najmocniejszych marek polskich alkoholi (w poprzedniej edycji była trzecia).
Żywiec w piwną rewolucję włączył się wiosną 2014 r., gdy na rynku pojawiły się jego nowe warianty: bock, marcowe i białe, czyli pszeniczne. Ich sukces był na tyle duży, że jesienią 2015 r. Grupa Żywiec wprowadziła Żywiec Saison, a w ubiegłym roku Żywiec Szampańskie.
– W 2016 r. warianty Żywca plasowały markę na pozycji lidera segmentu piwnych specjalności pod względem wartości sprzedaży – podkreśla Izabela Głodek, menedżer marki Żywiec.
Zmiany, na które w ostatnich latach zdecydował się wicelider branży piwnej, związane są z większym otwarciem się na młodych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta